Terug

Artikel over gedeelde ondernemers ervaringen met:

Retailtech bloeit op in hartje Delft

“De wereld ontwikkelt snel. Voor ons is de belangrijkste vraag: hoe kun je in een belevingswereld als Groene Vingers op een andere manier je klanten origineel bedienen?”
Deel artikel Facebook Twitter LinkedIn
Groene Vingers is een belevingswinkel in het gezellige stadshart van Delft. Je vindt er alles om je huis te stylen. Niet alleen planten en accessoires, maar vooral veel inspiratie, advies en nieuwe ideeën. De missie van Groene Vingers is om klanten mee te nemen in een wereld van groen, wonen en buitenleven. Daarom deed de winkel begin 2019 mee aan Hype Lab, één van de FutureProof Retailprojecten om retailers te helpen met innoveren.

 

Groene vingers
In het oude centrum van Delft, aan de Burgwal 23, vinden bezoekers inspiratie om hun huis te stylen met bijzondere planten en verrassende woonaccessoires. Ook kunnen klanten bij de conceptstore Groene Vingers terecht voor seizoensgebonden workshops, bijvoorbeeld om een eigen terrarium te maken, planten te stekken of zelf aan de slag te gaan met hydroponie.

Hype lab
Door deze cross-functionele aanpak is Groene Vingers bij uitstek geschikt voor Hype Lab, het project in de regio Delft om retailers kennis te laten maken met retailinnovaties zoals Near Field Communication (NFC), retailrobots en virtual-realitybrillen. Karin Vollering, oprichter van Groene Vingers, werd door collega-ondernemers uit hartje Delft uitgenodigd om mee te doen aan Hype Lab. Vollering: “De wereld ontwikkelt snel. Voor ons is de belangrijkste vraag: hoe kun je in een belevingswereld als Groene Vingers op een andere manier je klanten origineel bedienen? Daarom is het belangrijk meer inzicht te krijgen in de mogelijkheden van verschillende technologieën. Het is ook interessant om te zien welke leuke snufjes we kunnen toepassen.”

Tastbare resultaten
Vollering is vooral erg te spreken over de mogelijkheden van NFC-tags. “De chips zijn erg leuk en eenvoudig toe te passen. Op deze manier kan de consument simpel informatie krijgen over de aankoop. Zo kunnen we klanten in de toekomst veel makkelijker en meer achtergrondinformatie geven over het gekochte artikel. Met name de afkomst en verzorging van planten zijn natuurlijk welkome info voor de consument!” om een eigen terrarium te maken, planten te stekken of zelf aan de slag te gaan met hydroponie.
Deel artikel Facebook Twitter LinkedIn

Deel je ervaring

Praat mee over deze oplossing.
Weet je nog niet zeker of deze technologie iets voor jou is? Op het forum kun je vragen stellen aan andere ondernemers en ervaringen uitwisselen.
Naar het forum